19:30h A. Klimešová, D. Špalková: Nothing else, Mothers
Autorská kompozice o vztahu mezi matkou a dcerou. Něha a síla, odpoutání, vymezení i přijetí.
Matky a dcery si odjakživa vyměňují své znalosti a zkušenosti. Tato výměna probíhá verbálně i neverbálně, vědomě i v nevědomé podobě. Poznání a emoce proudí mezi dvěma od narození propojenými těly. Něha a síla nechává otisk v pohybech, zažíváme odpoutání, vymezení i přijetí.
“Nothing else, Mothers” je o nahlížení za subjektivní paměť, síle a moci našich pocitů. Přenosu emocionálních vzorců z generace na generaci. Do jaké míry se necháme ovlivnit našimi prvotními vztahy a přejatými vzorci chování? A když je odkryjeme, můžeme je přesáhnout?
17h Anna Dobiášová a Anna Reisigová: Krajky a vrtačky
O místě, kde jsou poklady tam, kde by je nikdo nečekal. Místo vděčí za svůj charakter zážitkům, které poskytuje těm, kdo zde tráví čas – pohledům, zvukům a vůním, vytvářejícím jeho specifickou atmosféru. Krajky a vrtačky jsou o odchodu i příchodu.
15h a 16:30h Borsch: Loukáček – zeleninový balet pro celou rodinu
Zeleninový balet pro česnek, zázvor, lilek, šest vlašských ořechů a jednu krysu. Na ikonickou hudbu Petra Iljiče Čajkovského.
Nejen pro děti.
18h Péče o zpěčující – debata o současném umění v regionech
Že o památky a umělecké dědictví je třeba pečovat dnes nikdo nezpochybňuje.
Nejedná se přitom jen o jejich uchování, ale také o zpřístupňování současnému diváctvu. Jak ale pečovat o umění, které v současnosti vzniká? To se často zpěčuje zavedeným způsobům vnímání i umělecko-historickým kategoriím.
V metropolích existují centra současného umění, které si pěstují vztahy se svou diváckou komunitou; na vlastní instituci však současné umění v regionálních městech zpravidla nedosáhne a divácká obec, která je vyhledává, je několikanásobně menší. Jaké výzvy současné umění představuje pro zavedené regionální umělecké instituce?
Je vůbec třeba současné umění prezentovat i mimo centra? A co může regionální kontext současným tvůrcům nabídnout?